Oglądanie filmów w domu wymaga dodania subwoofera. To takie proste.
W przeciwieństwie do muzyki, większość popularnych filmów opiera się na dużej ilości niskiego basu, często o wyjątkowo wysokim poziomie głośności. Wyjątki od tego stanu rzeczy mogą należeć do sfery hip hopu i rapu, ale podstawowa różnica jest właśnie taka. Duża część muzyki nadal może być odtwarzana – choć w znacznie mniejszym stopniu – bez wysokiej jakości subwoofera w systemie. Świetny subwoofer, taki jak ten produkowany przez REL, pokaże jednak znacznie większą przestrzeń, lepsze tekstury i prawdziwszą rzeczywistość w muzyce. Uderzenie torpedy fotonowej w mostek statku kosmicznego U.S.S. bez niezbędnej mocy dobrego subwoofera? Nie za bardzo. Ta scena już nie działa na nas tak, jak powinna. Wielokrotnie to sprawdziliśmy i mogę śmiało stwierdzić, że bez dobrego subwoofera kino domowe w ogóle nie będzie miało sensu; wracamy wówczas do czasów „oglądania telewizji”.
W tym miejscu najnowsze osiągnięcia w naszej ofercie kina domowego pomagają w dokonaniu konkretnych wyborów, które zapewnią niezwykle dynamiczny bas, który sprawi, że właściciele kina domowego „podskoczą”, gdy uderzą ich nagłość efektów specjalnych.
Szybkość to zabawa: WSZYSTKIE SUBEOOFERY REL, szczególnie te pochodzące z ostatniej dekady lub nawet dawniej, są szybkie, podczas gdy większość subwooferów przeznaczonych do zastosowań kinowych opiera się głównie na czystej głośności. Głośność ma swoje zalety w zastosowaniach kinowych, ale nie wymaga dużej szybkości i wyczucia. Twoje kino domowe może grać na sposób, który miłośnicy muzyki nazywają „jednostajnym basem”. W kinie odnosi się to do stałego, bębniącego uderzenia, które nie jest w stanie śledzić i odtwarzać różnych typów i rodzajów scen z efektami specjalnymi. Oglądnij „Furię” z wolniejszym subwooferem do kina domowego. Obejrzyj dowolną scenę, w której pociski czołgowe trafiają w czołg przeciwnika. Będziesz stale słyszał ten sam dźwięk. To głośne, tępe uderzenie jest wynikiem powolnych, ciężkich membran usiłujących nadążyć za sceną. Głośny? Tak. Zniewalający? Nie bardzo. Używając nowego REL-a z serii HT, ta sama scena zaskoczy Cię głośnym BANG!!!, gdy pierwszy pocisk odbije się od wieży. Niemieckie czołgi mają wyraźnie większe działa (pociski 88 mm w porównaniu z 76 mm) i wyraźnie słychać, że mają one niższy dźwięk. To właśnie ta wszechstronność, wynikająca z szybkości i niskiego rozciągnięcia basu, prowadzi do głębszego zaangażowania w tę formę sztuki.
Szersze pasmo: W modelach HT aspekt ten został poprawiony poprzez eksperymenty z rozszerzaniem pasma w taki sposób, aby wybuchowość dźwięków filmowych była dokładnie odtwarzana, a jednocześnie tak, aby niskie tony pozostały odpowiednio niskie. Jak widać, kino domowe wymaga niższego limitu częstotliwości niż muzyka, aby nie tłumić dynamiki scen filmowych. Jest to jeden z głównych powodów, dzięki którym HT pozwala na lepsze uchwycenie wrażeń filmowych w porównaniu z naszymi tradycyjnymi modelami. Większość subwooferów zorientowanych na kino domowe pozwala na zbyt wiele, często tracąc kontrolę nad dynamiką, co skutkuje mniejszą przyjemnością z oglądania i większymi obawami, że sprawy wymkną się spod kontroli lub przeciążymy subwoofer, gdy zrobi się naprawdę głośno. Nasza seria HT pokazuje różnicę między tradycyjnymi subwooferami REL i innymi subwooferami do kina domowego i jest pod tym względem o wiele lepsza. Teraz łatwiej jest obejrzeć pełnometrażowy film akcji i zagłębić się w jego fabułę, zamiast palec na przycisku regulacji głośności, w najważniejszych scenach będąc gotowym do ściszenia dźwięku jednym kliknięciem.
Porada RELa: Nie zmieniaj ustawień zwrotnicy w HT poza godzinę 1. Zamiast tego ustaw odcięcie basu w amplitunetrze AV na 120-200 Hz i pozwól, aby zwrotnica Twojego REL HT dostroiła odcięcie basu. Przekonasz się, że w prawie wszystkich przypadkach zakończysz oglądanie filmu z ustawieniem pomiędzy godziną 10 a 1, uzyskując w ten sposób najbardziej naturalne ORAZ najbardziej wybuchowe efekty specjalne. Wszystko powyżej godziny 1 sile głosu prawdopodobnie przełoży się na dudniący bas, który marnuje energię i może prowadzić do przeciążenia wzmacniacza HT i to bez żadnych korzyści. Nie zmieniaj ustawienia zwrotnicy poniżej godziny 1, a Twój HT będzie grał głośniej w najgłośniejszych fragmentach.
Duża moc, duża zabawa: HT zapewnia dużą moc, ponieważ jest to kluczowy składnik pozwalający oddać natychmiastową eksplozję wspaniałego efektu specjalnego. 300 watów, 500 watów, 1000 watów… sprawdzaj, sprawdzaj i łącz. A wszystko to w wyjątkowo przystępnych cenach, bo wiemy, że przystępna cena w połączeniu z wysoką jakością jest ważną częścią pozytywnych doświadczeń kinowych.
Zatem następnym razem, gdy usiądziesz na kanapie lub, szczęśliwcy, usiądą w specjalnie zbudowanych fotelach teatralnych za 6000 dolarów („Lokaju, przynieś mi popcorn i mocnego drinka, proszę”) i rozgrzej swoje kino na długą noc korzystając z serwisu Netflix lub wybranego Blu-ray’a, pamiętaj, że to właśnie takie subwoofery, jak HT firmy REL zapewniają wszechstronną poprawę w kinie. Postępuj zgodnie z podanymi powyżej wskazówkami, a usłyszysz piękne dialogi, a także nieskompresowane efekty specjalne .1/LFE. A wszystko to w połączeniu z szybkością i uderzeniem, jakie zapewniają nasze tradycyjne subwoofery. Następnym razem pokażemy Ci, jak połączyć tradycyjne REL subwoofery z modelami HT, aby uzyskać z kina domowego to, co najlepsze.