Nowy kabel subwooferowi REL Commodore został zaprojektowany z myślą o wybuchowej dynamice, oszałamiającej czystości i niezrównanym realizmie kina domowego.

Urządzenia z wysokiej półki to przede wszystkim niezwykłe doznania. Aby produkt został zaakceptowany jako highendowy, powinien posiadać następujące zalety:

Jego jakość dźwięku musi być wyjątkowa.
Jakość wykonania musi być wzorcowa.
Jego styl i wzornictwo przemysłowe powinny odzwierciedlać dbałość o rozwój jego brzmienia.
Kunszt wykonania powinien być tak bliski perfekcji, na tyle, na ile to tylko możliwe.
Sprawia, że wszystko wokół jest lepsze.

Poznaj Commodore, najprawdopodobniej najbardziej niezwykły kabel do subwoofera (.1/LFE), jaki kiedykolwiek pojawił się na rynku.

Zdaliśmy sobie sprawę, że potrzebujemy kabla zdolnego nadążyć za monstrualną szybkością i dynamiką naszych najnowszych subwooferów. Starszy członek naszego zespołu, ktoś, kto pracował z niektórymi z najbardziej szanowanych producentów kabli high-end, spędził godzinę słuchając muzyki przy użyciu technik opracowanych przez nasz zespół inżynierów, aby odizolować kabel .1 jako jedyną zmienną. Kiedy wyszedł ze studia, powiedział: „To najlepszy kabel do subwoofera za 1500 dolarów, jaki kiedykolwiek słyszałem”.

Tyle tylko, że to nie jest 1500 dolarów. Ani 1000 dolarów.

Kabel Commodore został wyceniony przy użyciu tego samego wskaźnika jakość/cena, który stosujemy do wszystkich projektów REL i jest to zaledwie 399 USD za kabel o długości 3 m. Jesteśmy w stanie zaoferować go w tej cenie tylko dlatego, że zbudowaliśmy globalną sieć dystrybucji, która pozwala nam sprzedawać go w ilościach, które przynoszą korzyści Tobie, naszemu klientowi.

Ale dość o tym. Co sprawia, że ten projekt jest tak ważny?

Zależy nam na czymś więcej niż tylko sprawieniu, by subwoofer zaczął hulać. Uczyliśmy się sztuki kinowej od legend, ludzi z odnoszącego największe sukcesy niezależnego studia filmowego wszechczasów. Zostaliśmy przeszkoleni, aby słuchać dźwięków ukrytych daleko w miksie, szukając wskazówek przestrzennych i czasowych, które „sprzedają” scenę.

Podeszliśmy więc do tego kabla w taki sam sposób, w jaki podchodzimy do naszych subwooferów: słuchając całego spektrum dźwiękowego, a nie tylko basu. Tylko w ten sposób mogliśmy zidentyfikować i dopracować przeoczone szczegóły, które mają największe znaczenie.

Zbyt często „kable subwooferowi”, jak je nazywamy, są budowane z najtańszych modeli bazowych oferowanych przez producentów kabli. Jeśli masz szczęście, miedź w ich nieco lepszej wersji jest po prostu powleczona cienką warstwą srebra. Może to dać krzykliwy, nienaturalny dźwięk, który często wydaje się sztuczny. Podkreśla to dynamikę w sposób, który szybko staje się męczący. Jest to rodzaj fałszywej intensywności, która sprawia, że zbyt wiele kin domowych powoduje zmęczenie już w połowie przeboju kinowego.

My poszliśmy dalej.

Opracowaliśmy specjalną technikę odsłuchu, aby wyizolować „dźwięk” kabla, słuchając rodzaju naturalnie wybuchowej jakości, która sprawia, że gdy uderza cię ultraszybki bas czujesz go na sobie fizycznie.

Commodore nie wykorzystuje metali ziem rzadkich ani metali egzotycznych. Jego geometria jest stosunkowo prosta. Używamy OFC (miedzi beztlenowej), wybranej nie tylko ze względu na czystość dźwięku i klarowność, ale także ze względu na jej niezawodność. Zastosowaliśmy dedykowany przewód uziemiający i miedziany oplot, aby odrzucić zewnętrzne zakłócenia – co jest szczególnie ważne w czasach, gdy wiele domów jest zalewanych sygnałami Wi-Fi. A potem, ponieważ wciąż słuchaliśmy, dodaliśmy ekran z folii aluminiowej jako ostateczną barierę dla szumów. Dlaczego? Ponieważ dzięki niemu wszystko stało się trochę cichsze. A dynamika – różnica między ciszą a głośnością – jest w muzyce najważniejsza.

Wybraliśmy mistrzów rzemiosła – tych, którzy dokładnie wiedzą, kiedy wycofać ciepło podczas lutowania, którzy zbudowali tysiące kabli i którzy rozumieją niezliczone drobne techniki wymagane do osiągnięcia idealnej konstrukcji i to za każdym razem.

Nasze złącza są kompaktowe, ponieważ bądźmy szczerzy, za amplitunerami AV i procesorami jest mało miejsca. Są pięknie wykonane przy użyciu wysokiej jakości materiałów. Eksperymentowaliśmy nawet z rozmiarem środkowego bolca: zbyt gruby obciąża delikatne żeńskie wejście RCA; zbyt cienki powoduje słaby kontakt. Dbałość o szczegóły wygrywa.

A sam kabel? Giętki i smuklejszy niż większość – łatwy do prowadzenia wzdłuż listew przypodłogowych i przyjemny w pracy.

Szok i podziw.

Jaka jest korzyść z tego wszystkiego? Kabel o błyskawicznym ataku, który zapewnia zachwyt potrzebny do wydobycia tego, co najlepsze z naszych subwooferów. Jego jakość wykonania jest nienaganna, a złącza są tak wyrafinowane, jak wszystko, co wyprodukowaliśmy.

Czy wspomniałem już o lewoskrętnych gwintach na korpusach wtyków? W rzeczywistości zaciskają się podczas ich wyjmowania, a nie poluzowują – ponieważ pomyśleliśmy o tym, co dzieje się za każdym razem, gdy musisz sięgnąć za amplituner, aby dodać Apple TV, projektor lub inny nowy sprzęt do systemu. Praca z kablami nie powinna być uciążliwa. Dołączyliśmy nawet organizer kabli na rzepy, aby pomóc Ci utrzymać porządek w konfiguracji.

Szczerze mówiąc, Commodore jest nawet lepszy niż opisałem tutaj. Jeśli masz wysokiej klasy system kina domowego, to jeszcze jeden krok w kierunku prawdziwego zawieszenia niewiary. Nie bój się przestroić swojego systemu, nie ma on tego gęstego, nadętego dźwięku, który nęka słabsze kable subwooferowe.

Posiadasz model Serie S lub Reference? Commodore to naturalne rozwiązanie. Korzystasz z HT/1510? Usłyszysz, jak ożywają w nowy sposób. Jest pięknie wykonany, muzycznie odkrywczy i stanowi prawdziwy upgrade dla każdego, kto kocha sztukę kina domowego.

Miłego słuchania!

– John