Najlepsze subwoofery do muzyki

Właśnie odbyłem przez Facetime rozmowę z Philipem Sawyerem, naszym cudownie zabawnym, optymistycznym dystrybutorem australijskim, który przygotowywał się do rozmowy z czterema ważnymi dealerami, których zaprosił do spokojnego miejsca na szkolenie produktowe (chyba na Bali). W szczególności prosił mnie o kilka wskazówek, aby upewnić się, że jego prezentacja o REL-u była prawidłowa. Powiedziałem, że sposób, w jaki używamy subwooferów z serii T/x – naszej najpopularniejszej linii – w systemach kinowych i muzycznych, nie przypomina żadnego innego podobnego produktu. Projektujemy subwoofery tak, aby klienci mogli płynnie przełączać się między różnymi zastosowaniami, bez konieczności zmiany ustawień za pomocą kolejnego pilota, przy jednoczesnym zachowaniu najwyższej jakości dźwięku.

Przyjrzyjmy się podstawom:

Reprodukcja muzyki wymaga naprawdę szerokiego pasma, aby uchwycić naturalne poczucie przestrzeni i powietrza wokół głosów lub instrumentów oraz stworzyć wiarygodny kontekst dla całego występu. Głęboki, doskonale zintegrowany z resztą pasma, bas jest kluczem do uchwycenia tego, jak ludzie grają na żywych instrumentach w prawdziwej przestrzeni – i może to być małe studio nagraniowe, wielki koncert na świeżym powietrzu lub sala symfoniczna. Cholera, nawet elektroniczna muzyka pop, która nigdy nie ujrzy światła dziennego, przechodząc prosto od zsyntetyzowanej postaci do nośnika – powiedzmy, na pamięć półprzewodnikową w domowym studiu nagraniowym – nadal zyskuje na poprawie przestrzenności, ponieważ głęboki bas po prostu robi to z każdą muzyką.
Kino domowe jest pod wieloma względami o wiele bardziej złożone, ostatecznie wymaga wielu kanałów; aż 11 głośników głównych i górnych dla Dolby Atmos (i sporej liczby subwooferów REL-a), z których wszystkie, w najwyższej i najlepszej formie, wymagają naprawdę pełnego zakresu przenoszenia (aż do 20-30 Hz), aby wykonywać swoją pracę jak najlepiej. To jest dokładnie to, co osiągamy poprzez połączenie subwooferów przez wejście wysokopoziomowe REL.

Teraz, gdy rozumiemy korzyści płynące z tego, co robimy, przyjrzyjmy się, jak generujemy ten efekt inaczej niż wszyscy inni praktycy sztuk subbasowych.

Wiemy, że najbardziej naturalny dźwięk w systemie audio lub audio-wideo (takim jak wysokiej klasy 2-kanałowe lub wielokanałowe kino cyfrowe) wymaga wykorzystania połączeń wysokopoziomowych, aby brzmiało jak najlepiej. Dlaczego? Ponieważ podstawowy system wzmacniający (może to być 2-kanałowy lub 11-kanałowy) wymaga procesora sygnału, takiego jak przedwzmacniacz lub procesor AV. Z różnych powodów elektrony lubią być wzmacniane w kilku etapach, co pozwala na redukcję szumów i maksymalizację dynamiki. Są to tak zwane etapy wzmocnienia; pomyśl o wzmocnieniu jako o głośności, a jeszcze lepiej o tempie, z jakim coś staje się głośniejsze. Spróbuj zrobić to jednym dużym skokiem, a zobaczysz, że albo robi się czegoś za mało albo za dużo , ale prawie nigdy nie jest dobrze. Mamy więc mały wzmacniacz zasilający duży wzmacniacz, który nazywamy końcówką mocy. Te dwa podstawowe elementy konstrukcyjne stanowią podstawę każdego znanego nam, wysokiej klasy systemu dźwiękowego.

Jeśli odetniesz przewód łączący te dwa stopnie wzmocnienia – tak jak robią to konwencjonalne subwoofery, gdy pobierają sygnał niskopoziomowy (RCA) z wyjścia przedwzmacniacza, lub w kinie domowym dostarczając bas TYLKO z kanału .1/LFE, całe bogactwo faktur, które zostało do tego momentu dostarczone do twojego systemu, jest przecięte na pół, a otrzymany dźwięk jest czymś w rodzaju patrzenia przez słabo dopasowane, dwuogniskowe okulary. Ich górna połowa zbiega się i ustawia nasz wzrok w zupełnie innej płaszczyźnie niż dolna połowa. Tak samo jest z systemami audio.

A co by było, gdyby REL nie oferował możliwości podłączenia przez wyjście twojego (dużego) wzmacniacza mocy, tego samego, który napędza twoje głośniki? Wtedy nie mogliśmy wyrównać basu (dolna połowa dwuogniskowych okularów) z górną połową systemu. Innymi słowy, twoje głośniki i subwoofer nie miałyby szansy brzmieć tak, jakby grały tę samą linię melodyczną. I to jest dokładnie to, co my i praktycznie każdy liczący się recenzent audio słyszeliśmy i z czym dzieliliśmy się ze swoimi czytelnikami przez większość z ponad 25 lat naszej działalności.

Jest to tak samo prawdziwe w przypadku kina domowego, jak dźwięku dwukanałowego, ponieważ wykonane prawidłowo kino wymaga, aby każdy kanał miał naprawdę szerokie pasmo przenoszenia (to wymyślny sposób na powiedzenie, że wszystkie dźwięki, które słyszymy w naturze, pochodzą z KAŻDEGO kanału w systemie wielokanałowym). Większość ludzi niestety nie rozumie, że kino domowe jest żałośnie niewystarczające, a w zakresie ich wiedzy leży tylko mocny średni bas. Ale kiedy już to usłyszą, to zdadzą sobie sprawę z tego, że te wszystkie niesamowite efekty w kinie domowym wymagają pełnego zakresu przenoszenia, aby nie tylko głośno grać basem, ale także odpowiednio odtworzyć wszystkie odległości i wektory dźwięku, które, gdy się pojawią, przenoszą nas do filmu w sposób, który jest całkowicie uzależniający.

Tak więc, za nie więcej niż jeden z tych buczących głośników, które tylko z nazwy są subwooferami, tak często spotykanymi w sklepach z niskiej jakości sprzętem audio i audio-wideo, oferujemy lśniący mały klejnot zwany T/5x, który będzie grał tak głośno, jak tego będziemy potrzebowali. Może stać w normalnym salonie i wyposażony jest w nasze wejście wysokopoziomowe, które pozwoli oddać pełen zakres basu. T/5x ma również dedykowane wejście dla kanału .1 LFE w kinie domowym dla bardzo specyficznych efektów dźwiękowych używanych tylko w najbardziej dynamicznych systemach.

Linia T/x oferuje to podwójne wejście z oddzielną regulacją wzmocnienia (głośności), dzięki czemu można je ustawić i o nim zapomnieć. Żadnego sięgania po pilota, aby podkręcić sygnał do kina, a następnie ściszać go z powrotem, próbując dostosować się do muzyki. Tylko dwie oddzielnie sterowane głośnością (i pięknie wykonane zwrotnice), które umożliwia idealne, bezproblemowe łączenie głośników z naszymi aktywnymi subwooferami, przez co muzyka ożywa i dzięki czemu „dzieje się” cała magia filmu, gdy w piątkowy wieczór, wraz z rodziną, odpalisz najnowszy hit kinowy lub sięgniesz po stary, ukochany serial TV.

Uwaga: możliwość kontrolowania wzmocnienia i funkcji zwrotnicy poprzez dostarczenie dwóch subwooferów w jednej obudowie dotyczy również naszych bardziej zaawansowanych linii. Ale to znakomicie, że ​​ta technologia ma zastosowanie do czegoś tak przystępnego cenowo jak seria T/x, a konkretnie subwoofer T/5x.